ترانسمیتر فشار, سنسور فشار, لوازم جانبی سنسور فشار, مقالات سنسور فشار, نکات نصب سنسور, همه مقالات

لوازم جانبی و ویژگی های خاص سنسور فشار در مواجهه با کاربردهای خاص

قابلیت‌های سنسور فشار و لوازم جانب

انواع مختلفی از قابلیت‌ها و لوازم جانبی برای گیج‌های فشار و ترانسمیترهای فشار وجود دارد که برای مواجه با کاربردهای خاص طراحی شده‌اند و این موارد همچنین تضمین عملیات قابل اطمینان و نصبی ایمن را فراهم می نماید.

مایع پرکننده گیج فشار

مایع پرکننده در گیج فشار، اثرات لرزش مکانیکی و پالس های فشار (pressure pulsation) را کاهش می‌دهد و جهش‌های فشار را در هنگام عملیات

تعدیل می‌کند و در نتیجه خواندن عقربه گیج ساده‌تر می‌شود.

مایع پرکننده گیج فشار

اسنابرهای پیستون

اسنابرهای پیستون یا اسنابرهای فشار از گیج، ترانسدیوسر یا ترانسمیتر فشار در برابر پالس های فشار و جهش‌های فشار محافظت می‌کنند. این نوع اسنابر جلوی گرفتگی را می‌گیرد و خود تمیز کننده (self-cleaning) است.

اسنابر فشار

اسنابر سینترد

یک راه حل مقرون به صرفه دیگر است تا از تجهیزات و ابزار گران‌قیمت خود محافظت کنید. اسنابرهای سینترد، با صاف کردن پالس و جهش‌های فشار، خوانش گیج را افزایش می‌دهند. چندین المان را می‌توان برای هر اسنابر برگزید تا با نیازهای هر کاربرد خاص سازگار شوند، همچون گاز، آب، نفت سبک و نفت سنگین.

سیفون‌های بخار

سیفون‌های بخار از گیج، ترانسدیوسر یا ترانسمیتر در برابر اثرات آسیب‌زای بخار دمای بالا محافظت می‌کند و برای استفاده در تمام کاربردهای بخار توصیه می‌شود.

سیفون‌های بخار

دیافراگم سیل‌

دیافراگم سیل‌ها طراحی شده‌اند تا از گیج‌های فشار، ترانسدیوسرهای فشار و ترانسمیترهای فشار در برابر سیالات با دمای بسیار بالا، خورنده، چسبناک یا آلاینده محافظت کنند و آن‌ها را ایزوله کنند.

دیافراگم سیل

 

شیرهای سوزنی

شیرهای سوزنی می‌توانند کارکرد و قابلیت بلاک و بلید (block and bleed) را برای سنسور فشار در سیستم ارائه کنند. طبق توصیه‌ی رایج در صنعت، یک دستگاه اندازه‌گیری فشار برای ایمنی و توانایی تعمیر و سرویس شدن ابزار باید «بلاکد این (blocked in) شود یا قابلیت بلاک و بلید» داشته باشد.

شیرهای سوزنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code