لوازم جانبی سنسور فشار, همه مقالات

انتخاب دیافراگم سیل برای کاربردهای فشار

خلاصه در مورد دیافراگم سیل

در بسیاری از کاربردهای فشار، لازم است که المان سنسور را از متریال و ماده‌ای که اندازه گیری می‌شود، ایزوله و جدا کرد.

قطعات استفاده شده در المان سنسور ممکن است در کاربردهای شیمیایی به خاطر وجود سیالات خورنده، آسیب ببیند یا به نحوی از کار بیفتد و یا در کاربردهای مربوط به فاضلاب، به خاطر ذرات باقیمانده، پورت سنسور دچار گرفتگی شود یا در یک کارخانه محصولات لبنی، اتصال فرآیند از رشته‌ای به اتصال مختص بهداشتی تغییر می‌کند.

یک دیافراگم سیل، که یک مانع بین سنسور فشار و سیالی است که اندازه‌گیری می‌کند، می‌تواند به حفاظت از المان سنسور در این موارد و دیگر کاربردها کمک کند. اندازه‌گیری فشار در هر کاربردی، با استفاده از یک سنسور فشار شروع می‌شود که پورت آن به خط یا مخزن تحت فشار متصل شده است. سیال داخل این خط یا مخزن، نیرویی به المان اندازه‌گیری سنسور وارد می‌کند. این المان به قطعاتی الکترونیکی متصل است که فشار اندازه‌گیری‌ شده را به سیگنالی الکتریکی، همچون خروجی آنالوگ 4-20 mA تبدیل می‌کند.

 

قسمت های مختلف دیافراگم سیل

اجزای یک دیافراگم سیل

یک دیافراگم سیل برای ایزوله کردن سیال مورد اندازه‌گیری و المان سنسور استفاده می‌شود. این دیافراگم سیل از سه بخش تشکیل شده است:

پوشش، سیال پرکننده و خود دیافراگم.

پوشش، اتصال فرآیند را برای سیل ارائه می‌کند و سیال پرکننده را داخل خود نگه می‌دارد. سیال پرکننده منحصر به کاربرد است و در کاربردهای صنعتی یا غذا و نوشیدنی متفاوت است. دیافراگم یک ورق نازک فلزی (تقریبا با ضخامت 3 میلی‌متری) است که در تماس با سیال است. از آنجایی که پوشش دیافراگم با سیال پر شده است، فشار کاربرد از خط یا مخزن از طریق دیافراگم سیل به سیال پرکننده منتقل شده و در نهایت به المان اندازه‌گیری سنسور منتقل می‌شود.

سنسور فشار بر روی فرآیند

حالا موارد استفاده دیافراگم سیل

در بسیاری از کاربردهای شیمیایی، مواد و متریال استفاده شده برای سنسور و سیال، از نظر شیمیایی ناسازگار هستند یا آماده‌ی خوردگی و سوراخ شدن هستند. یک دیافراگم سیل (یا کل سیل) شاید از متریال‌های مختلفی ساخته شوند که از نظر شیمیایی مقاوم‌تر از متریالی هستند که برای سنسور استفاده می‌شود. به طور مثال، فولاد ضد زنگ 316L، هستلوی (hastelloy C276) و اینکونل (Inconel) در بسیاری از کاربردهای شیمیایی استفاده می‌شوند.

دو نوع دیافراگم سیلدیافراگم فلاش مونت

یک دلیل دیگر برای انتخاب یک دیافراگم سیل، پرهیز از این است که سیال‌هایی که دارای ذرات است، پورت کوچک اندازه‌گیری یک سنسور استاندارد را دچار گرفتگی نکند. بسیاری از حالات دیافراگم سیل‌های فلاش برای متریال‌هایی همچون چسب، فاضلاب، رزین، رنگ و دیگر متریال‌ها وجود دارد که معمولا سنسورهای استاندارد بدون دیافراگم را دچار گرفتگی می‌کنند. یک دیافراگم سیل فلاش مانت همچنین مناسب کاربردهایی است که ممکن است آب در آن یخ بزند و در پورت سنسور منبسط شود.

 

در نهایت، یکی دیگر از دلایل انتخاب یک دیافراگم در یک کاربرد، نیاز بودن یا مطلوب بودن یک اتصال یا کانکشن فرآیند متفاوت است.

به طور مثال، کانکشن‌های خاصی برای صنعت غذا و نوشیدنی مورد نیاز هستند، همچون اتصالات با استاندارد 3A.

استاندارد 3A توسط صنعت لبنیات به عنوان معیاری داوطلبانه برای عملکرد محصول و ایمنی بهداشتی ابداع شده است. این استانداردها، گستره‌ی وسیعی از تجهیزات و متریال‌ها را پوشش می‌دهند که شامل پیچ و بست‌ها و کانکشن‌ها و اتصالات می‌شود، چون رشته‌های کانکتور روی یک سنسور استاندارد دارای یک فضایی هستند که باکتری می‌تواند در آن فضا رشد کند. پیچ و بست سه گیره‌ای با درجه‌بندی 3A، کانکشن مناسب فرآیند بهداشتی است چون رشته‌ای نیست و مطابق با استاندارد 3A ساخته شده است.

 

دیگر کانکشن‌های فرآیند دیافراگم سیل بهداشتی عبارتند از اتصالات Cherry-Burrel، بول سیت (bevel seat) و اندرسون بلند و کوتاه (Anderson long and short shells).

انواع دیافراگم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code