لوازم جانبی سنسور فشار, مقالات سنسور فشار, نکات نصب سنسور, همه مقالات

روش های کنترل دمای بالا برای سنسور فشار (تجهیزهای مورد استفاده)

کنترل دما در سنسور فشار

استفاده از سنسور فشار در کاربردهایی که دمای سیال بالاتر از درجه‌بندی سنسور است این امر ممکن است به خرابی سنسور یا کاهش عملکرد آن منجر شود. همچنین بدنه سنسور از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که انتقال دهنده عالی گرما می باشد و این امر باعث تشدید گرما در سنسور می شود.

پس استفاده از سنسور فشار با درجه بندی دمای پایین در کاربردهای دما بالا توصیه نمی شود و در صورت نبود سنسور با مشخصات مورد نظر و درجه بندی دمای مناسب نیاز به استفاده از تجهیزات زیر می باشید. این تجهیزات باعث کاهش دمای سیال قبل از رسیدن به سنسور فشار شما می شوند.

دیاگرام دمای بالا در ترانسمیتر دما

انواع روش های کنترل دمای بالا برای سنسور فشار

لوله سیفون (Siphon Tube):

یک لوله است که عموما با چرخشی 180 یا 360 درجه خم شده است. کارکرد آن به این شکل است که اجازه نمی‌دهد سیال تازه گرم شده داخل لوله جابجا شود و در نتیجه محلی خنک ایجاد می‌شود.

لوله سیفون

لوله استند (stand pipe):

یک لوله است که به عنوان مانع عایق استفاده می‌شود. هر چقدر این لوله طولانی‌تر باشد، حرارت بیشتری در آن از دست می‌رود و در نتیجه حرارت به سنسور منتقل نمی‌شود.

 

آگزیلیری هوز (auxiliary hose یا شلنگ اضافه):

این شیلنگ بین سنسور و لوله فرآیند قرار می‌گیرد، مشابه لوله استند، تنها با این تفاوت که یک شلنگ انعطاف‌پذیر است و باید به شکلی محکم نصب شود.

شلنگ اضافه

 

مبدل حرارتی (heat exchanger):

دستگاهی است که عموما روی آن باله‌های هیت سینک دارد. این باله‌ها کمک می‌کنند که حرارت به مبدل حرارتی و به هوای محیط منتقل شود. نام دیگر این تجهیز کولینگ سنسور فشار می باشد.

کولینگ - مبدل حرارتی

دیافراگم‌ها

عموما به عنوان روشی برای محافظت از سنسور در برابر حرارت استفاده نمی‌شوند، و از آنجایی که جدول اتلاف حرارتی هم ندارند، اثربخشی کلی آن‌ها هم مشخص نیست. دیافراگم‌ها قطعات بزرگ فلزی هستند که به عنوان مانعی بین سنسور و سیال قرار می‌گیرند و مقداری از حرارت وارد به سنسور را کاهش می‌دهند.

دیافراگم سنسور فشار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code