همه مقالات

اسمبل نصب تجهیز فشار مناسب برای من چیست؟

اسمبل نصب تجهیز فشار

در انتخاب اسمبل نصب تجهیز فشار ، انتخاب و گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند گیج‌کننده باشد. تعداد محصولات و چیدمان‌ها به حدی زیاد است که بی‌پایان به نظر می‌رسند و بسته به اینکه چطور از آن‌ها استفاده کنید، هر یک پیکربندی مخصوص به خود را دارند. شاید به این فکر کنید که چطور به یک اسمبل یا چیدمان مناسب برای نیازهای پروژه خود برسید یا حتی اینکه چطور جستجو و تحقیق خود را شروع کنید.

در این مطلب، در مورد پنج مورد از مهم‌ترین عواملی صحبت می‌کنیم که موقع انتخاب اسمبل یا چیدمان مناسب، باید در نظر بگیرید.

شما به کدام اسمبل نصب ابزار فشار نیاز دارید؟

شاید شما جستجو را شروع کرده باشید و تنوعی از انواع مختلف اسمبل‌های نصب ابزار فشار را پیدا کرده باشید، پس چطور مناسب‌ترین را پیدا کنید؟ ابتدا باید به این مساله فکر کنید که می‌خواهید به چه اهدافی دست پیدا کنید و پروژه‌ی شما باید در چه حدی کارآمد و دقیق باشد. قبل از خرید، این موارد را در نظر بگیرید:

1. کاهش خطای دما

اگر برای جلوگیری یا کاهش خطاهای خوانش دما نیاز به کمک دارید، چند راه حل وجود دارد. پیچ و بست و اتصالات خیابانی کم‌حجم، حجم پرکننده کلی را داخل چیدمان کاهش می‌دهد، تاثیر انبساط حرارتی مایع پرکننده روی دقت چیدمان را کاهش می‌دهد و کمینه می‌سازد.

اتصالات خیابانی معمولا، کم حجم نیستند. موقع انتخاب اتصالات خیابانی، دنبال پیچ و بستی باشید که حجم داخلی را کمینه می‌سازد.

شما باید تعداد اتصالات استفاده شده را کاهش دهید و اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات تجهیز شما، ابعادی یکسان دارند (مثلا همه ½ NPT یا همه ¼ NPT). خطای دما همچنین با استفاده گوه‌های ابزار جمع و جور یا کراس فیتینگ کمینه می‌شود. این مساله نیاز پیکربندی‌های goalpost را از بین می‌برد، که حجیم، گرانقیمت و حساس به آسیب هستند.

استفاده از گوه‌های جمع و جور یا کراس فیتینگ، حجم داخلی چیدمان را کاهش می‌دهد و خطای دمای ابزار(های) متصل‌شده را کاهش می‌دهد. با بالا رفتن دمای فرآیند، به دنبال یک سیفون باشید که به شکل ویژه برای کاهش دما طراحی شده باشد. برخی سیفون‌ ها می‌توانند دمای فرآیند به ابزار(ها) را از 800 درجه فارنهایت (427°C) تا کمتر از 150°F/66°C کاهش دهند.

یک راه دیگر برای پراکنده ساختن و کاهش دمای فرآیند، با کمترین طول کاپیلاری ممکن است. یک طول ساده 6 اینچی کاپیلاری، می‌تواند دمای فرآیند به ابزار(ها)یی با دماهای افزایش پیدا کرده را از 750°F/300°C تا کمتر از 100°F/38°C کاهش دهد.

2. بازه‌های مناسب را انتخاب کنید

اسمبل یا چیدمان چند ابزاری، به خصوص ترکیب گیج/سوییچ، زمانی بهترین نتیجه را دارد که بازه‌های اسمی ابزار، مشابه باشند. موقع اسمبل کردن چند ابزار، بازه‌هایی را انتخاب کنید که تا حد ممکن به یکدیگر نزدیک‌تر هستند.

در حالت ایده‌آل، بازه عملیاتی پوینتر گیج، باید در میانه‌ی بازه فشار فول‌اسکیل باشد. در برخی سناریوها، این شاید ممکن نباشد. به طور مثال، یک چیدمان شاید نیاز باشد که یک سوییچ را در فشاری خیلی پایین نسبت به بازه فشار روی ابزار نشانگر، فعال کند.

در چنین مواردی، اطمینان حاصل کنید که ابزار فشار پایین، یک حداکثر فشاری دارد که از بازه نشان داده شده دیگر ابزار فراتر می‌رود یا از دستگاه محدودکننده فشار یا PLV (شیر محدودکننده فشار) برای محافظت از آن استفاده کنید.

3. انتخاب سیال پرکننده مناسب

گلیسیرین رایج‌ترین سیال پرکننده برای نصب تک‌ابزار است. از طرفی، اتصالات کم حجم و انواع مختلفی از لوازم جانبی، گذرگاه‌های نازک یا به شدت تنگی دارند.

بهتر است که در این کاربردها، از مایعی غلیظ و چسبناک همچون گلیسیرین (معمولا 1,300cSt) استفاده نکنید. از یک مایع رقیق‌تر همچون سیلیکون (معمولا 10 تا 50cSt) استفاده کنید.

اگر سیال فرآیند، یک اکسیدکننده‌ی قوی باشد، یک رویکرد مناسب این است که برای ایمنی، از یک سیال پرکننده بی‌اثر همچون هالوکربن استفاده کنید.

همچنین دمای فرآیند موقع انتخاب سیال پرکننده را در نظر بگیرید. سیالات پرکننده‌ای همچون گلیسیرین، محدوده دمایی 0°F تا 400°F (یا با -18°C تا 204°C) دارند. محدوده دمایی سیلیکون -40°F تا 500°F (یا با -40°C تا 260°C) است. دیگر سیالات پرکننده هم موجود هستند تا پاسخگوی دماهای فرآیند، ورای این محدوده‌ها و خدمات کاربردهای ویژه باشند.

4. محافظت در برابر لرزش و پالس

اگر چیدمان نصب، نزدیک به سیستم پمپ نصب شود، جهش‌های پالسینگ فشار می‌تواند تجهیزات را دچار استهلاک کرده و خوانش مناسب و صحیح را سخت کند.

به همین شکل، لرزش می‌تواند با خوانش‌پذیری تداخل ایجاد کند. برای طولانی‌تر کردن عمر یک گیج، می‌توانید یک پوشش گیج مایع انتخاب کنید. پر شدن با مایع، تاثیرات پالس و لرزش فرآیند را کاهش می‌دهد و تعدیل می‌کند.

گیج‌هایی که با مایع پر می‌شوند، معمولا به شکل استاندارد با یک دستگاه تراتل (throttle) ارائه می‌شوند که باعث تعدیل بیشتر آثار پالسی شدن و جهش‌های فشار فرآیند می‌شود.

یک راه حل جایگزین برای گیج پر شده با مایع (روغنی)، حرکت تعدیل‌شده گیج همچون PLUS! Performance محصول Ashcroft است. این یک کیس یا پوشش گیج خشک است که بدون دردسر پر شدن با مایع، مشابه گیج‌های پرشده با مایع کار می‌کند.

استفاده از لوازم جانبی مختلفی همچون اسنابرهای فشار، کاپیلاری‌ها و تعدیل‌کننده‌های پالس (دمپنرها)، روش‌هایی موثر برای تعدیل و کاهش آثار پالسی شدن فشار است.

5. اطمینان حاصل کنید که تجهیز و دیافراگم سیل‌ها یا رینگ‌های ایزولاسیون با یکدیگر سازگار هستند.

محدودیت‌هایی فیزیکی برای فشار وجود دارد که ایزولاتورها می‌توانند حس کنند (سنس کنند) و به تجهیزات متصل، مخابره کنند؛ بر اساس ابعاد و انعطاف‌پذیری دیافراگم. بازه‌ای که اندازه‌گیری می‌شود باید بالاتر از حداقل برای ایزولاتور باشد. وقتی چند تجهیز به یک ایزولاتور منفرد متصل می‌شود، حداقل بازه‌های فشار شاید تغییر کند.

برای چیدمان چندابزاری با بازه‌هایی نزدیک به این حداقل‌ها، بهتر است که با تولیدکننده هماهنگ کنید و تایید کنید که این چیدمان، به شکل مناسب کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code