این تعریف هنگامی کاربرد دارد که اختلاف فشار توسط یک سنسور فشار دیفرانسیلی اندازهگیری میشود.
در سنسور فشارهای دیفرانسیلی، حتی اگر اختلاف فشار کوچک باشد، فشار استاتیک وارد شده به هر پورت فشار میتواند زیاد باشد. حداکثر فشار مود مشترک، حداکثر فشاری است که میتوان به صورت همزمان به دو پورت فشار یک سنسور فشار دیفرانسیلی وارد کرد به طوری که تغییری در کیفیت عملکرد سنسور ایجاد نکند.
هنگامی که خطایی در سیستم رخ میدهد، مانند افت فشار وارد بر یکی از پورتهای فشار سنسور، فشار استاتیک تنها به یکی از پورتهای فشار سنسور وارد میشود و اختلاف فشار به طور قابل توجهی افزایش مییابد. برای جلوگیری از مشکلاتی مانند خرابی تجهیز، فشار استاتیک سیال باید از حداکثر فشار مود مشترک، فشار مازاد (over pressure) و فشار انفجار (burst pressure) پایینتر باشد.