کاربرد سنسور فشار

اهمیت تجهیزات اندازه‌گیری فشار در صنعت غذا و نوشیدنی

در صنعت غذا و نوشیدنی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی شرکت‌ها، جلوگیری از آلوده شدن محصولات است. فرقی نمی‌کند که شرکت تولیدکننده‌ی نوشابه است یا سوپ سبزیجات یا یخمک و چیپس گیاهی، محصولات غذا و نوشیدنی تمام شرکت‌ها باید برای مصرف سالم و ایمن باشند. تکنولوژی نظارت و اندازه‌گیری – مثلا ابزار دما، فشار و دبی – به پرسنل شرکت‌ها کمک می‌کند که به شرایط محیطی مناسب رسیده و آن را در عملیات فرآوری، پردازش، حمل و نقل و توزیع حفظ کنند، تا تضمین شود که مواد مصرفی و خوراکی سالم و ایمن باقی بمانند.

تجهیزات فشار و دما در گستره‌ی وسیعی از کاربردهای صنعت غذا و نوشیدنی استفاده می‌شوند:

  • پرورش طیور
  • عملیات اتوماسیون و فرآیند
  • نوشابه و انواع نوشیدنی

تکنولوژی اندازه‌گیری و نظارت در صنعت غذا و نوشیدنی

تجهیزات نظارت و اندازه‌گیری به چند روش برای شرکت‌های تولید غذا و نوشیدنی مفید هستند:

سازگاری با مقررات و رگولاتوری

مصرف محصولات غذا و نوشیدنی باید برای مصرف‌کننده ایمن باشد. استانداردهای رگولاتوری، با ارائه‌ی اصول طراحی، تولید و/یا حفظ و نگهداری تجهیزات پردازش و فرآوری، بسته‌بندی و … کمک می‌کند که ایمنی محصول تضمین شود.

در مجموع، هدف نهایی دستیابی و حفظ شرایط بهداشتی است. ابزار تعبیه شده در تجهیزات کارخانه و سیستم‌ها، همچنین از این استانداردها پیروی می‌کنند؛ باید طراحی و ساخت آن‌ها با هدف پیشگیری از تجمیع آلودگی انجام شود و عملیات بهداشتی‌سازی و تمیز کردن را تسهیل کند.

اگر شرکت‌ها تجهیزات مناسب را انتخاب کرده و با شیوه مناسب از آن‌ها استفاده و نگهداری کنند، به شرکت‌ها کمک می‌کنند که شرایط مناسب را در مراکز تولید خود برقرار سازند.

بهینه‌سازی فرآیند

تجهیزات و ابزارها به اپراتورها کمک می‌کنند که تعیین کنند که آیا یک سیستم می‌تواند و قادر است که بهینه‌تر عمل کند یا خیر. با اعمال محتاطانه‌ی این تغییرات، به بهره‌وری و کارآمدی بهتر فرآوری و پردازش دست پیدا می‌کنند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

ابزار نظارت و اندازه‌گیری کمک می‌کنند که شرکت‌های غذا و نوشیدنی مطمئن شوند که مصرف محصولاتشون برای مصرف‌کنندگان ایمن و سالم است. بدون این تجهیزات، ممکن است شرکت‌ها ضرر کنند و برخی از مجموعه محصولاتشان آلوده شود و اگر این محصولات آلوده به فاز توزیع برسد، مصرف‌کنندگان از شرکت شکایت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code