سنسور فشار, مقالات سنسور فشار, همه مقالات

اتلاف بازگشت‌ناپذیری (هدررفت) برای یک ترانسمیتر فشار چیست؟

اتلاف بازگشت‌ناپذیری

در دیتاشیت‌های سنسورهای فشار یا ترانسمیترهای فشار، اصطلاح اتلاف بازگشت‌ناپذیری (dissipation loss) به چشم می‌خورد. برای محافظت از سنسور فشار در برابر فوق گرمایش (overheating)، باید این مشخصه را بدانید.
اگر یک سنسور فشار در محیطی داغ کار می‌کند، ضروری است که توان الکتریکی آن را محدود کنید. اگر این مساله را نادیده بگیرید، احتمالا فوق گرمایش وجود دارد و در بدترین حالت، ممکن است به خرابی کامل تجهیز منجر شود. بنابراین چطور می‌توان به اتصال صحیح الکتریکی دست پیدا کرد؟

تعیین اتصال صحیح الکتریکی بر اساس اتلاف بازگشت‌ناپذیری

اول از همه، باید حداکثر توان الکتریکی مجاز برای سنسور فشار را بدانید. این مورد در دیتاشیت سنسور با نام dissipation loss ذکر شده است. لطفا دقت کنید که اتلاف بازگشت‌ناپذیری می‌تواند به حداکثر دمای عملیاتی مورد انتظار تجهیز وابسته باشد و هر جا که مورد نیاز باشد، باید محاسبه شود.
اگر اتلاف بازگشت‌پذیری مجاز به شکل صحیح تعیین شود، می‌توان حداکثر توان الکتریکی سنسور فشار که رخ می‌دهد را تعیین کرد. این تعیین کردن را می‌توان بنابر نیاز، در دو گام انجام داد:

تعیین ولتاژ ترانسمیتر فشار با استفاده از فرمول زیر:

UPressure transmitter = UVoltage source − RLoad × Imax. Current supply
Uترانسمیتر فشار = Uولتاژ منبع – Rload x Imax. تغذیه فعلی

محاسبه‌ی حداکثر توان الکتریکی برای ترانسمیتر فشار از طریق معادله‌ی زیر:

PPressure transmitter = UPressure transmitter × Imax. Current supply
Pترانسمیتر فشار = U ترانسمیتر فشار× Imax. تغذیه فعلی

حداکثر توان الکتریکی ترانسمیتر فشار (PPressure transmitter)، که الان آن را می‌دانیم، باید کوچک‌تر از اتلاف بازگشت‌پذیری مجاز باشد. اگر چنین باشد، هر دوی منبع تغذیه (UVoltage source) و بار (RLoad) به شکل صحیح محاسبه شده‌اند و توان الکتریکی سنسور فشار در تمام شرایط عملیاتی، در بازه‌ی مجاز خواهد بود. در نتیجه، ترانسمیتر فشار بیش از حد گرم نمی‌شود و دمای عملیاتی مورد نیاز را تحمل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code