ترانسمیتر فشار, مقالات سنسور فشار, همه مقالات

مهار سیگنال (signal clamping) در ترانسمیترهای فشار

مهار سیگنال خروجی

در کاربردهای خاص، سیگنال جریان یا ولتاژ یک ترانسمیتر فشار نباید از مقداری حیاتی بالاتر رفته یا از آن کمتر شود. این کار با فرآیندی به اسم مهار سیگنال یا محدودسازی سیگنال محقق می‌شود.

چرا و به چه دلیل مهار سیگنال الزامی است؟

اگر فشار وارده بر یک ترانسمیتر فشار در بازه فشار اسمی آن باشد، در این صورت خروجی سیگنال تعریف شده خواهد بود (مثلا 4-20 mA یا 0-10V). اما در کاربردهای فنی، زیاد رخ می‌دهد که بازه فشاری که از پیش برای آن برنامه‌ریزی شده، حفظ نمی‌شود و از آن بالاتر یا پایین‌تر می‌رود. این کار ممکن است عمدا انجام شود (مثلا در هنگام تمیز کردن) و یا ممکن است به شکل ناخواسته و تصادفی رخ بدهد، مثلا به خاطر نوسانات بار یا در هنگام بروز خطا. در این موارد، سیگنال سنسور از محدوده‌ی تعریف شده خارج می‌شود در نتیجه، به طور مثال، ممکن است سیگنال جریان در بازه 3.6 تا 25 mA برود.

حال اگر قطعات الکترونیکی دریافت کننده به شکلی تنظیم شده باشند که سیگنال خارج از محدوده‌ی تعریف‌شده را به عنوان خطا شناسایی کنند، در برخی حالات، دیگر نمی‌توان از عملکرد بدون اشکال کل سیستم مطمئن بود. در چنین مواردی، مهار و محدود کردن سیگنال ترانسمیتر فشار معقول است و به این شکل، سیگنال خروجی در بازه‌ی مورد نیاز (مثلا 3.8-21 mA) حفظ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code