همه مقالات

آشنایی با کاربردهای عملی گیج فشار دیافراگمی

کاربردهای عملی گیج فشار دیافراگمی

نحوه ساخت و عملکرد گیج فشار دیافراگمی

در فرآیند مونتاژ گیج فشار دیافراگمی، ابتدا لوله فنری با تجهیزات حرفه‌ای تخلیه می‌شود، سپس مقدار مشخصی از مایع در آن پر شده و دیافراگم، سیل (مهر و موم) شده و ایزوله می‌شود.

در نتیجه، وقتی که فشار سیال اندازه‌گیری می‌شود، سیال کاری اندازه‌گیری شده مستقیما روی دیافراگم اثر می‌گذارد و دیافراگم به سمت بالا دفرمه می‌شود.

سپس از طریق انتقال سیال کاری، فشار به لوله فنر منتقل می‌شود تا مقدار مشخصی دفرمگی ایجاد شود و بعد هسته توسط میله اتصالی حرکت داده می‌شود تا نشانگر (عقربه) مقدار فشار اندازه‌گیری‌شده را روی عقربه‌ی گیج فشار دیافراگمی نشان بدهد.

کاربرد عملی گیج فشار دیافراگمی

در محیط واقعی و عملی، بسته به شرایط و محیط متفاوت کاری، لازم است که گیج فشار مناسب را انتخاب کنیم. به طور مثال، برای اندازه‌گیری فشار عمومی گاز، آب و غیره می‌توان از یک گیج فشار معمولی استفاده کرد.

وقتی با سیالات به شدت خورنده سر و کار دارید، همچون زمانی که فشار سیالاتی همچون اسید نیتریک را اندازه‌گیری می‌کنید، باید از گیج‌های فشار دیافراگمی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده کنید.

از طرفی، اگر عملکرد خورندگی سیال قوی‌تر باشد یا فشار سیال کاری ممکن باشد که متبلور و بلوری یا جامد شود، حتی اگر از گیج فشار فولاد ضد زنگ استفاده کنید، باز هم ممکن است این تجهیز درست کار نکند. گیج فشار دیافراگمی می‌تواند این مشکلات را حل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code