کاربرد سنسور فشار

چرا سیستم‌های HVAC به سنسورهای فشار نیاز دارند؟

HVAC-and-Pressure-sensors

با افزایش روز به روز نیازمندی‌ها در حوزه تعمیر و نگهداری ساختمان، سیستم‌های HVAC دیگر به تنهایی نمی‌توانند نیازهای موجود را تامین کنند. فرقی نمی‌کند ساختمان مورد نظر، ساختمانی تجاری، خرده‌فروشی یا صنعتی باشد، در همه موارد، سنسورهای فشار نقش مهمی در نظارت بر ساختمان برای حفظ ایمنی و آسایش ساکنین دارند. هنگامی که سیستم‌های HVAC با تکنولوژی فشار ادغام شوند، می‌توانند در سطحی مطلوب و بهینه کار کنند و همزمان، تعمیر و نگهداری ساختمان را بهبود بخشند. سه راه برای انجام این کار عبارتند از:

اندازه‌گیری فشار تفاضلی/تشخیص نواحی نگهداری

در یک ساختمان، کنترل کیفیت، مساله‌ای مهم و اساسی است. سنسورهای فشار، تغییرات فشار را به دقت بررسی می‌کنند و اگر مشکلی رخ دهد، نشان می‌دهند. افت فشار در بین اتاق‌ها یا بعد از عبور یک فیلتر، می‌تواند به تکنسین‌های سرویس هشدار دهد که زمان تعمیر و نگهداری است. ترانسدوسرهای فشار، بر فشار تفاضلی در سیستم‌های HVAC نظارت می‌کنند، به ویژه برای کاربردهای حیاتی مهم هستند، مانند حفظ فشار در راه پله، تشخیص گرفتگی در فیلتر یا اتاق‌های تمیز.

جاهایی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند: کمپرسورها، کولرها، بویلرها، سیستم‌های بازیابی حرارت، کنترل مشعل، VAV

بهبود کیفیت هوای داخلی ساختمان

سنسورها با اندازه‌گیری جریان و فشار هوا از طریق سیستمی برای توزیع موثر هوا، کارآمدی و بهره‌وری سیستم‌های HVAC را افزایش می‌دهند. بسته به کارکرد ساختمان و میانگین تعداد ساکنین، هر ساختمان به مقدار مشخصی جریان هوا نیاز دارد. به عنوان مثال، از آنجایی که در یک مرکز خرید، افراد بسیار زیادی رفت و آمد دارند و CO2 منتشر می‌کنند، سنسورهای فشار از این مساله اطمینان حاصل می‌کنند که مقدار بیشتری جریان هوا به داخل ساختمان پمپ شود تا افراد حاضر داخل محیط، بتوانند به راحتی نفس بکشند. سنسورهای فشار به ویژه در اتاق‌های تمیز مفید هستند و کارکردشان در این اتاق‌ها، ارزیابی و نظارت بر فشار، کیفیت و تهویه هوا است، این‌ها همه مواردی هستند که در محیط اتاقی تمیز، مهم هستند.

جاهایی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند: کنترل VAV (حجم هوای متغیر)، فشار مجرای ساکن (داکت استاتیک)، سیستم‌های جابجایی هوا

بهینه‌سازی سیستم‌ها

صاحبان ساختمان‌ها، می‌توانند از طریق اندازه‌گیری فشار و جریان هوا در اتاق‌های جداگانه، گرمایش، سرمایش و جریان هوا را بهینه‌سازی کنند. با افزایش بهره‌وری و کارایی سیستم HVAC، سنسورها می‌توانند مصرف انرژی و هزینه‌های ساختمان را کاهش دهند. شناسایی نواحی و مکان‌هایی که به تعمیر و نگهداری نیاز دارند، همچنین می‌تواند با جلوگیری از بارهای انرژی غیر ضروری، ناشی از خرابی تجهیزات، هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهد. سنسورهای فشار همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که با استانداردهای مورد نیاز قانونی، مطابقت و سازگاری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code