ترانسمیتر فشار

ترانسدوسرهای فشار با خروجی ولتاژ

ترانسدوسر فشار ولتاژی

ترانسدوسرهای فشار خروجی ولتاژ، آمپلی‌فایرهای سیگنال داخلی یا تعبیه‌شده (built-in) دارند که سیگنال سطح پایین ایجاد شده توسط المان سنسینگ ترانسدوسر را تقویت می‌کند. انواع مختلفی خروجی‌های ولتاژ وجود دارد که هر یک نیازمندی‌های یک صنعت ویژه و سیستم‌های پردازش سیگنال ولتاژ را تامین می‌کند.

Voltage Output Pressure Transducer

انتخاب یک ترانسدوسر فشار خروجی ولتاژ

ترانسدوسرهای فشار با خروجی‌های ولتاژ برای سنسینگ فشار گیج، مطلق و تفاضلی، جایی که خروجی ولتاژ بالایی مورد نیاز است.

نوع خروجی ولتاژ

نوع خروجی ولتاژ مورد نیاز برای ترانسدوسر فشار را انتخاب کنید.

  • 0-5Vdc
  • 0-10Vdc
  • 1-5Vdc
  • 1-6Vdc
  • 1-10Vdc
  • 0.5-4.5Vdc
  • فشار بازه کم

ترانسدوسرهای فشار خروجی ولتاژ بازه کم تقویت‌شده برای اندازه‌گیری فشارهای گیج، مطلق و تفاضلی زیر یک بار (15 psi, 400 inWG, 1000 mbar یا 30 inHg).

  • بازه مرجع گیج (هوا)
  • بازه مرجع گیج (مایعات)
  • بازه مرجع مطلق (هوا/مایعات)
  • بازه فشار تفاضلی (خشک/خشک)
  • بازه فشار تفاضلی (خیس/خیس)
  • فشار بازه بالا

ترانسدوسرهای فشار بازه بالا با سیگنال خروجی ولت بالا برای اندازه‌گیری فشارهای هیدرولیک.

  • 50… 1000 bar / 750… 15,000 psi
  • 1000… 5000 bar / 15,000… 70,000 psi
  • ریشیومتریک توان پایین

ترانسدوسر فشار خروجی ولتاژ ریشیومتریک با یک سیگنال 0.5 تا 4.5 ولتی که با ولتاژ تغذیه ورودی اسمی 5 volt DC متناسب است. عموما در کاربردهای خودروسازی و ورزش‌های موتوری استفاده می‌شود، این نوع سنسور فشار با خروجی تقویت‌شده را می‌توان در هر کاربردی استفاده کرد که نیازمند سیگنال خروجی بالا با ولتاژ تغذیه ورودی پایین باشد.

فشار تفاضلی بازه کم

ترانسدوسرهای تفاضلی (dp) بازه فشار پایین برای اندازه‌گیری فشارهای draft (مکش) در سیستم‌های تهویه یا سیستم‌های استخراج هوا isjkn. این ترانسدوسر دو پورت برای اتصال هر طرف از شیر، فیلتر یا فن تهویه دارد. کاربردهای آنان عبارتند از سیستم‌های مدیریت ساختمان، مدیریت هوای صنعتی، فشار مثبت برای اتاق تمیز و تمیزکاری با هوا.

  • 10… 100,000 Pascals / 0.04… 400 inH2O
  • 6… 1000 mbar / 0.1… 15 psi
  • فشار تفاضلی خیس خیس

ترانسدوسر فشار سیگنال ولتاژ تقویت‌شده خیس خیس، قطعاتی دارد که مناسب برای استفاده با سیالات در هر دو پورت اتصال فرآیند هستند.

ابعاد مینیاتوری

ترانسدوسر فشار قطر کم و طول کوتاه با خروجی ولتاژ تقویت‌شده. این ترانسدوسرهای فشار سبک‌وزن و ابعاد کوچک، برای ورزش‌های موتوری و کاربردهای تحقیقاتی طراحی شده‌اند و دارای کنترل‌های دقیق‌تر روی وزن و ابعاد بیشتر هستند و فضای محدودی برای نصب ترانسدوسر دارند.

دقت بالا

ترانسدوسر فشار دقت بالا با یک خروجی ولتاژ آنالوگ برای شناسایی و تشخیص تغییرات خیلی کوچک در فشار یا اندازه‌گیری فشار با دقتی بالا.

معمولا یک آمپلی‌فایر دیجیتال 16 بیتی به کار گرفته می‌شود تا یک خروجی رزولوشن بالا ارائه شود تا بهترین استفاده از رزولوشن موجود در مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال (A/D) در کارت‌های جمع‌آوری داده و دیگر دستگاه‌های ابزارآلات ADC شود.

فشار اتمسفریک

ترانسدوسر فشار اتمسفریک، فشار هوای محلی اندازه‌گیری‌شده را به یک خروجی ولتاژ آنالوگ پردازش‌شده تبدیل می‌کند. برای بکارگیری کامل رزولوشن موجود ابزار اندازه‌گیری خود، سیگنال خروجی ولتاژ روی حداقل و حداکثر فشار اتمسفریک مورد انتظار، مقیاس‌بندی می‌شود،

مثلا از 800 تا 1200 mbar مطلق. برای کاربردهایی که نیازمند یک بازه کلی یا بازه‌های خیلی شدید هستند، همچون تست ارتفاع بالا در اتاق‌های اقلیمی (محفظه‌های محیط زیستی)، ممکن است که بازه‌هایی سفارشی ارائه شود، همچون 500 تا 1100 mbar مطلق.

دمای بالا

با این ترانسدوسرها، فشار سیال دما بالا، به خروجی ولتاژ تبدیل می‌شود. دماهای بالا ممکن است با بکارگیری بخشی از اتصال فرآیند، کاسته شوند، که به این منجر می‌شود که دمای سیال فرآیند در محیط پیرامون خود، پراکنده شود، قبل از آنکه به قطعات حساس به گرمای ترانسدوسر برسد.

در برخی کاربردها، هوای محیطی همچنین در دمایی بالاست و در این موارد، کل ترانسدوسر فشار، از جمله قطعات الکترونیکی، باید بتواند حرارت را تحمل کند.

  • 300°C حداکثر دمای سیال
  • 150°C حداکثر دمای محیط/سیال
  • بهداشتی

تمام ترانسدوسرهای فشار خروجی ولتاژ از جنس فولاد ضدزنگ برای کاربردهای بهداشتی، از جمله نظارت بر فرآیندهای تولید لبنیات، دارو، غذا و نوشیدنی.

فرآیندهای بهداشتی نیازمند این هستند که تمام متریال‌ها و موادی که در معرض محصول نهایی هستند، از جنس فولاد ضدزنگ باشند، با سطوح در معرض دید، تا از تشکیل شدن باکتری‌ها جلوگیری شود و همچنین تمیز کردن و شستشو هم ساده‌تر شود و اگر سیالات در طراحی ترانسدوسر در نظر گرفته شوند، باید از نوعی باشند که اگر انسان‌ها آن‌ها را مصرف کنند، برای آن‌ها ضرری نداشته باشد.

فلاش دیاگرام

ترانسدوسر فشار با فیتینگ فلاش با خروجی‌های ولتاژ سطح بالا و دیافراگم‌های باز (در معرض) برای استفاده با سیالاتی که ویسکوزیته بالایی دارند.

توضیح

برای کابل‌های طولانی 10 یا 100 متری، ضروری است که سیگنال ولتاژی سطح بالا یا ترانسدوسر فشاری را انتخاب کنید به سادگی مخدوش نشود یا با طی کردن فاصله‌ای طولانی، تضعیف نشود.

یک خروجی ولتاژ تقویت‌شده، بسیار بادوام‌تر از یک سیگنال خروجی میلی‌ولتی است و می‌تواند برای فواصل متوسط، بدون هیچ نوع افت سیگنال قابل توجهی، مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین نسبتا توان (مصرف) پایینی دارد و تنها چند میلی‌آمپر مصرف می‌کند، که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ایده‌آل در فواصل طولانی کابل است.
سطوح خروجی ولتاژ تقویت‌شده اکثرا به شکل پیکربندی‌های سه‌سیمه با یک اتصال مشترک برای تغذیه منفی و خروجی منفی موجود هستند.

برخی تولیدکنندگان، اتصال منفی را به یک پیکربندی چهارسیمه تقسیم می‌کنند اما منفی تغذیه و خروجی، همچنان به شکل داخلی متصل هستند بنابراین اساسا با پیکربندی‌های سه‌سیمه یکسان هستند.

این امکان وجود دارد که یک پیکربندی چهارسیمه واقعی داشت، جایی که دو سیم سیگنال خروجی کاملا از دو سیم تغذیه ایزوله (جدا) باشند، اما این حالت رواج کمتری دارد چون هزینه تولید مدار بیشتر می‌شود و همچنین تقاضا برای ایزولاسیون سیگنال خروجی کم است.

انواع بسیار متنوعی از سیگنال‌ها وجود دارد که خروجی ولتاژ تقویت‌شده دارند و برخی از رایج‌ترین‌ها عبارتند از 0-5 و 0-10 و 1-10 ولت.

این خروجی‌ها عموما توسط یک مدار DC رگوله‌شده (تنظیم‌شده) برق می‌گیرند تا بتوان گستره‌ای از ولتاژهای تغذیه استفاده کرد، بدون تاثیر قابل توجهی روی سیگنال خروجی. انتخاب خروجی ولتاژ، به طور کلی با بیشینه ساختن رزولوشن بیت موجود مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) محقق می‌شود که سیگنال خروجی را اندازه می‌گیرد.

برخی ترانسدوسرهای فشار، آپشن تغذیه AC را دارند و این‌ها پیکربندی‌های چهارسیمه با سیگنال خروجی ایزوله هستند. برای کاربردهای خودروسازی، خروجی ریشیومتریک 0.5-4.5Vdc یک نوع سیگنال بسیار محبوب است چون نسبتا توان پایین (کم مصرف) است، چون می‌تواند یک سیگنال سطح بالا با یک منبع تغذیه 5 volt dc ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code