اطلاعات فنی سنسور فشار

بازه‌پذیر یا Rangeable

بازه‌پذیر یا Rangeable نوعی ابزار اندازه‌گیری است که سیگنال خروجی آن توسط اپراتور قابل تنظیم در مقیاس‌بندی‌های مختلف است.

یک ابزار بازه‌پذیر را می‌توان با تنظیم صفر (zero) و اسپن (span)، برای اندازه‌گیری بین بازه‌ی صفر و 100 درصد فول‌اسکیل ابزار، مقیاس‌بندی مجدد کرد.

از روش‌های مختلفی برای چیدمان مجدد خروجی ابزار اندازه‌گیری استفاده می‌شود، همچون پتانسیومترهای متغیر قابل دسترسی از بیرون (اکسترنال)، کنترل‌های دکمه فشاری یا ارتباطات دیجیتال.

برخی از تجهیزات بازه‌پذیر از این نظر که چه مقدار این مقیاس قابل کاهش است، دارای محدودیتی هستند که معمولا به عنوان درصدی از حداکثر فول‌اسکیل بیان می‌شود. به طور مثال یک ترانسمیتر فشار با بازه 10 بار که می‌تواند تا 80 درصد کاهش پیدا کند، به این شکل توصیف می‌شود که دارای نسبت turndown پنج به یک است.

اغلب وقتی بازه به یک اسپن کاهش‌یافته مقیاس‌بندی مجدد می‌شود، عملکرد دقت کم می‌شود، به ویژه با دستگاه‌هایی که بر پایه آنالوگ کار می‌کنند.

برخی دستگاه‌های دیجیتال بازه‌پذیر یک درصد ثابتی از دقت فول‌اسکیل برای یک سطح مشخصی از turndown را ارائه می‌کنند، فراتر از آنچه که درصد دقت فول اسکیل معمولا prorata را افزایش می‌دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code