کاربرد سنسور فشار

مقاومت در برابر لرزش برای سنسورهای فشار

مقاومت در برابر لرزش سنسور فشار

مقاومت در برابر لرزش برای سنسورهای فشار

سنسورهای فشار در کاربردهای بسیاری در معرض لرزش قرار می‌گیرند و باید بدون افت عملکرد یا از کار افتادن، این لرزش‌ها را تحمل کنند. تولیدکنندگان سنسورهای فشار (که به آن‌های ترانسمیترهای فشار هم گفته می‌شود) تلاش قابل توجهی انجام می‌دهند تا تضمین کنند که تجهیزاتشان آماده‌ی چنین کاربردهایی هستند.

برای اینکه بتوانند تعهداتی جدی در این مورد ارائه کنند، تولیدکنندگان تجهیزات خود را به شکل مفصل و دقیق مورد آزمایش قرار می‌دهند. لرزش‌ها معمولا با فرکانس و حداکثر شتاب مشخص می‌شوند.

از طرفی، هر چقدر فرکانس پایین‌تر باشد، باید انحراف بیشتری برای رسیدن به شتاب مورد نیاز محقق شود.

در نتیجه زیر «فرکانس کراس‌اور» (به این نام شناخته می‌شود) به جای یک شتاب، تنها یک انحراف خاص تست شده و تعریف می‌شود. در ماشین‌آلات سنگین که چرخشی آهسته دارند، فرکانس‌های اولیه از 10 تا 55 Hz پیدا می‌شوند.

برای عملیات در یک موشک، تجهیزات در معرض لرزش‌هایی با فرکانس 10 تا 2000 Hz قرار می‌گیرند. در نتیجه، تست‌ها عموما در این بازه‌ها به شکل متوالی برای هر سه محور فضا انجام می‌شوند. شتاب‌ها به عنوان ضریبی از شتاب ناشی از گرانش (g = 9.81 m/s2) تعریف می‌شوند و بین 2 g برای عملیات در ماشین‌آلات چرخشی تا سقف 20 g برای پرتاب موشک است.

حال می‌توان مقاومت در برابر لرزش را به این شکل تعریف کرد: «مقاومت در برابر لرزش مشخص می‌کند که تا چه شتاب یا دامنه‌ای در بازه فرکانس تعیین شده، هیچ سوء عملکرد یا آسیبی رخ نمی‌دهد.» در نتیجه زمانی یک ترانسمیتر فشار در برابر لرزش مقاوم است که بتواند بدون آسیب دیدن، لرزشی را که در «عمر کاری» خود تجربه می‌کند، تحمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code