کاربرد سنسور فشار, همه مقالات

اندازه گیری فشار سیستم های روغن کاری (Lubrication Systems)

سیستم های روغن کاری و روان کننده با استفاده از گریس یا روغن های چرب کننده اصطکاک و سایش را به حداقل می رسانند . این سیستم ها قابلیت اطمینان دستگاه، عمر مفید تمامی قطعات متحرک و یاطاقان ها را افزایش داده و خرابی و خوردگی را کاهش می دهند.

میزان دقیق روغن کاری در نقطه ی مناسب بسیار قابل اهمیت می باشد، بنابراین ثبت دقیق فشار سیستم از جمله پیش نیازهای اصلی این فرآیند می باشد. همچنین برای اطمینان از روغن کاری کافی و مناسب و مسدود نبودن هیچ یک از خروجی ها، استفاده از یک سنسور اندازه گیری دبی (flow) توصیه می شود.

بعلاوه نظارت بر سطح مخزن موجب روغن کاری بدون وقفه خواهد شد که این نظارت می تواند به صورت بازرسی بصری و یا به صورت اتوماتیک انجام شود. روش اتوماتیک در مواردی که مخزن خارج از دسترس قرار دارد، توسط سنسور ها و سوئیچ های اندازه گیری سطح انجام خواهد شد.

اگر سیستم های روغن کاری در معرض باد و شرایط آب و هوایی قرار گیرد، دماهای پایین جوی می تواند منجر به چسبندگی بسیار زیاد و در واقع بالا رفتن ویسکوزیته روغن شود بنابراین میزان گرمای مخزن باید مانیتور و اندازه گیری شود که این کار از طریق سوئیچ ها و یا پراب های دما انجام می شود.

وظیفه سنسور ها در این پروسه : اندازه گیری فشار و سطح
محل نصب سنسور : روی خط فشار روغن
سیال: روغن های روان کننده
نکات خاص (چالش های این پروسه) : بالا رفتن ویسکوزیته روغن در دماهای پایین

سیستم های روغن کاری

 

    کانکشن سیستم روغن کاری – فشار  1
(Flow)نظارت بر تغذیه روغن به نقاط مورد نظر– جریان  2
(Level)سطح مخزن – سطح  3
دمای روغن کاری – دما  4

 

Lubrication Systems

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code