کاربرد سنسور فشار, همه مقالات

نظارت بر فشار سیستم هوای فشرده (Compressed air system)

کمپرسورها هوای مورد نیاز برای سیستم هوای فشرده وسایل نقلیه ریلی را تامین می کنند. صرف نظر از اینکه کدام یک از کمپرسورهای اسکرو و پیستونی به عنوان کمپرسور اصلی یا کمکی استفاده می شوند، فشار و دما داخل کمپرسور باید به طور دقیق و مداوم نظارت و اندازه گیری شود.

 

نظارت بر فشار و دما در کمپرسور

همچنین فشار هوا در مخازن و خطوط اصلی و در مخازن ذخیره سازی نیز باید با استفاده از تجهیزات اندازه گیری فشار نظارت و کنترل شود. اگر فشار پایین تر از یک مقدار معینی باشد کمپرسور روشن می شود و هنگامی که فشار به میزان مشخص رسید مجدد کمپرسور خاموش می شود. بنابراین همیشه فشار داخل مخازن ثابت نگه داشته می شود.
علاوه بر سیستم ترمز پنوماتیکی و سیستم سرویس بهداشتی، قسمت های اصلی دیگری در وسایل ریلی وجود دارند که توسط هوای فشرده کنترل می شوند. همانند درهای ورودی و درهای میانه، سوسپانسیون پنوماتیک (Penumatic Suspension) ، سیستم روغنکاری چرخ ها و سندر (Sander).

compressed-air-system

نظارت بر فشار در مدار ترمز (Pressure monitoring in the brake circuit)

در وسایل نقلیه ریلی، ‌ترمزهای چرخ پنوماتیکی به شکل های ترمز دیسکی یا بلوکی می باشند. مورد مشترکی که انواع این طراحی ها با هم دارند این است که هنگامی که سیستم ترمز به کار می افتد، هوای فشرده به داخل سیلندر ترمز جریان می یابد و به وسیله یک رابط بر پیستون فشار وارد می کند تا بلوک های ترمز را بر روی چرخ ها یا کفش های ترمزی را بر روی دیسک های ترمز فشار دهد.

به منظور نظارت بر فشار در سیستم ترمز وسایل ریلی، از سنسورهای فشار که به طور اختصاصی برای محیط های خشن و متناسب با صنایع ریلی طراحی شده اند استفاده می شود.

نظارت بر فشار در مدار ترمز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code