کاربرد سنسور فشار, همه مقالات

باسکول لودر (عملکرد، اجزا و سنسور فشار مناسب آن)

باسکول لودر چیست؟

باسکول لودر وسیله ای است که برای توزین جرم های سنگین و فوق سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، تفاوت اصلی باسکول با ترازو در حداکثر ظرفیتی است که می توانند اندازه گیری کنند، باسکول توان وزن کشی بالاتری نسبت به ترازو دارد و غالبا جهت اوزان سنگین و فوق سنگین ساخته می شود ولی ترازو برای اوزان معمولی ساخته می شود.

باسکول جاده ای، دستگاهی جهت توزین ماشین های سنگین می باشد که به نام های باسکول تریلی کش ، باسکول کامیون کش ، باسکول ماشین ، باسکول زمینی ، باسکول جاده ای هم مرسوم می باشد.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سیستم های توزین در دنیای باسکول در حال پیشرفت بوده و هم اکنون باسکول هایی که قابلیت نصب بروی ماشین آلات را دارند، جایگزین سیستم های توزین جاده ای و ثابت شده اند. این سیستم ها همچنین بروی ماشین آلاتی مانند لودر، لیفتراک، فیدرمیکسر دامپروری، جرثقیل، بیل میکانیکی و غیره نصب می شوند.
با استفاده از سیستم های توزین، ماشین آلاتی مانند لودر، پس از بلند کردن بار وزن دقیق آن را مشخص می کنند و سپس بار را داخل کامیون تخلیه می کنند، سپس بعد از بار گیری کامل می توان از باسکول گزارش دریافت نمود.
با این سیستم های توزین روند رفت و برگشت کامیون ها برای سنجیدن مقدار بار بر روی باسکول های جاده ای و تنظیم بار حذف می شود و دیگر نیازی به این روند زمان بر و پر استهلاک نیست به صورتی که در همان لحظه بارگیری، مقدار بار مشخص و تنظیم می شود.

همانطورکه مشخص است اکثر فعالیت های معدنی، صنعتی، کشاورزی و دامپروری برای به دست آوردن مقدار بار خود نیاز به سیستمی دارند که مقدار بار را بسنجد و بر اساس آن مقدار معاملات خود رانجام دهند.

برخی از مزایای سیستم توزین در حال حرکت :

1. حذف نیاز به باسکول های زمینی
2. نصب آسان و هزینه پایین نصب و تعمیرات
3. حذف فضای اشغال شده توسط باسکول های قدیمی
4. بالا رفتن سرعت بار گیری
5. کاهش استهلاک ماشین آلات
6. قابلیت جا به جایی باسکول
7. جلوگیری از اضافه تناژ بر روی کامیون ها و تریلرها
8. آمارگیری از مقدار بار گیری شده در زمان و تاریخ مشخص
9. دقت بالای اندازه گیری

باسکول لودر (سیستم توزین لودر)
Loader Scale

باسکول لودر و یا همان سیستم توزین لودر (Loader Scale) برای توزین بار موجود در باکت لودر مورد استفاده قرار می گیرد و یک سیستم بسیار پرکاربرد در معادن و کارخانجات است که موجب افزایش راندمان بارگیری محصول، کاهش استهلاک ماشین آلات معدنی و کاهش هدررفتن محصولات معدنی و حذف نیاز به باسکول های زمینی می شود.
این سیستم بر روی انواع لودرها قابلیت نصب و راه اندازی را دارد.

باسکول لودر

 

اجزای اصلی سیستم باسکول لودر عبارتند از :

سنسور فشار در سیستم باسکول لودر

با استفاده از نصب دو عدد سنسور فشار، فشار روغن بر روی مسیر رفت و برگشت جک بالابر لودر، محاسبه شده و براساس آن وزن بار موجود در پاکت لودر ، توسط نمایشگر در داخل کابین نمایش داده می شود.
به علت اینکه در هنگام بالا رفتن جک بالابر لودر ، فشار روغن بصورت لحظه ای در حال تغییر می باشد، دو عدد سنسور پراکسیمیتی القایی بر روی دکل نصب می گردد تا فقط در حالتی که دکل به مقدار مشخص از زمین فاصله گرفت، وزن محاسبه و نشان داده شود.
معمولا در اکثر باسکول لودر ها از سنسور فشارهای HOTH رنج 250 بار و حداکثر 400 بار استفاده می شود.

جک باسکول لودر

 

نکات مهم جهت افزایش طول عمر سیستم های توزین لودر :

• قبل از استفاده از باسکول لودر روغن هیدرولیک لودر باید کاملا گرم شده باشد و حداقل به مدت 10 دقیقه لودر در حال انجام کار باشد.
• هر 2 ساعت یکبار صفر باسکول تنظیم گردد.
• هنگام استفاده از دستگاه، لودر باید در سطح صاف قرار داشته باشد و یا به عبارت دیگر، بارگیری و تنظیم صفر باسکول در سطح شیبدار انجام نشود.
• جهت جلوگیری از فشار اولیه (ضربه قوچ) در میسر سنسور های فشار از شیر های فشار شکن مناسب و استاندارد استفاده شود.

برگرفته از : https://matoz-co.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code