همه مقالات

بیاموزید: کمپرسور هوای قابل حمل (آشنایی، راهنمای خرید و نگهداری)

با یک کمپرسور هوای قابل حمل میتوانید هرجا که نیاز داشتید در مکان خودتان هوای کمپرس شده داشته باشید در واقع کمپرسورهای هوای قابل حمل اسب بارکش ساختمان و محل های ساخت و ساز هستند. آن ها مقدار زیادی هوای فشرده شده تامین می کنند که به وسیله آن بتوان همه نوع ابزار های سنگین را به کار انداخت.

کمپرسورهای هوای قابل حمل در انواع و اندازه های مختلف وجود دارند. بزرگ ترین نوع آن ها در محل های ساخت و ساز استفاده می شود. انواع مختلف دیگر از کمپرسورهای هوای قابل حمل وجود دارد، اما آن ها زیر 12 ولت، خانگی یا کمپرسورهای کوچک هستند.

کمپرسورهای قابل حمل با موتور دیزل کار می کنند. اندازه موتور و کمپرسور وابسته به جریان هوایی که نیاز دارد و فشار هوا است.

کمپرسورهای هوای قابل حمل معمولا فشار 7 تا 12 بار را ارائه می دهند و از سنسور های فشار سوزنی در رنج های 0…10 بار و0…16 بار استفاده می کنند.
مقدار هوایی که می توانند در هر دقیقه تولید کنند (جریان هوا) بین انواع آن متفاوت است.اغلب ابزارهای پنوماتیک در ساخت و ساز و استفاده عمومی نیازمند فشار 7 بار هستند، اما جریان هوا به شدت متفاوت است.

چه کسانی از کمپرسورهای قابل حمل استفاده می کنند؟

یک کمپرسور هوای قابل حمل برای تامین هوای فشرده در محل های ساخت و ساز، کارهای جاده ایی، یا هر زمان که به هوای کمپرس شده نیاز است و کمپرسور ثابت مناسب نیست استفاده می شود.

آن ها همچنین به عنوان کمپرسورهای پشتیبانی کننده (اورژانسی) برای کارخانه ها استفاده می شوند، برای مثال، وقتی کمپرسورهای ثابت نیازمند تعمیر هستند یا کار نمی کنند. این کمپروسورها با موتور دیزلی کار می کنند، پس نیازی به الکتریسیته ندارند.

 

 

یک کمپرسور قابل حمل باید قوی، نیرومند و قابل اطمینان باشد. آن ها اغلب در محیط های پر از گرد و غبار استفاده می شوند، در نتیجه استفاده از فیلترهای با کیفیت خوب، الزامیست.

آن ها باید بتوانند در همه نوع شرایط مانند هوای بسیار سرد یا ارتفاع بالا (برای مثال، هوای فشرده برای ایجاد برف اسکی استفاده می شود)، اما آن ها همچنین باید بتوانند در محیط گرم و پر از گرد و غبار یا خیلی خیس کار کنند.

موارد بالا برای هر دو قسمت کمپرسور و موتور دیزل صدق می کند. موتور دیزل باید قوی و قابل اطمینان باشد.

بدترین اتفاق که ممکن است بیافتد این است که کمپرسور شما در مکانی دور از دسترس از کار بیافتد و شما بدون هوای فشرده شده بمانید.

 

کمپرسور

در اکثر موارد، کمپرسور از نوع اسکرو چرخشی است. کمپرسور می تواند روغنی یا خشک باشد، با این حال که کمپرسورهای خشک بسیار گران هستند و فقط برای کاربردهای خاص استفاده می شود برای مثال، کمپرسور خشک قابل حمل اطلس کپکو (حداقل در اروپا) فقط قابل اجاره کردن است و نمی توان آن را خرید.
بنابراین، 99% کمپرسورها روغنی و یک مرحله ایی اسکرو چرخشی هستند. آن ها تقریبا به همان شیوه کمپرسور ثابت الکتریکی اسکرو چرخشی کار می کنند. با این حال تفاوت های کوچکی مخصوصا در سیستم کنترل وجود دارد.

موتور دیزلی

داخل یک کمپرسور هوای قابل حمل

موتور های دیزلی برای حرکت دادن کمپرسورهای قابل حمل استفاده می شوند. آن ها قوی و قابل اطمینان هستند و می توانند برای ساعت ها یا هفته ها کار کنند. موتور یا به طور مستقیم به المنت های کمپرسور وصل است یا با قرقره و تسمه به آن متصل شده است. دقیقا مثل خودروی شما، از یک استارت برای شروع استفاده می کنند، پس کمپرسور قابل حمل یک باطری هم دارد.

عملکرد و سیستم کنترل

موتور (به صورت حداقل) دستگاه های ایمنی برای فشار پایین روغن و/یا سطح روغن و دمای بالا دارد. سرعت موتور با سیستم کنترل کمپرسور تنظیم می شود.
اکثر اوقات این سیستم کنترل بسیار ساده است (تماما پنوماتیک است و حداقل میزان وسایل الکترونیکی را دارد). در مقایسه با کمپرسورهای ثابت که دارای کنترل پنل با میکروکنترل های پیچیده و بسیاری گزینه و تنظیمات است.
اما کمپرسور قابل حمل نه… اصولا یک دکمه شروع/توقف دارد، بعضی اوقات یک دکمه بار کردن/خالی کردن دارد، نه چراغ نشانه گر و نه یک تایمر یک ساعتی.

گزینه ها

کمپرسور های هوای قابل حمل با گزینه ها و اضافات متفاوت وجود دارند. گزینه های ابتدائی برای کمپرسورهای هوای قابل حمل شامل موارد زیر است:

  • خنک کننده پس از استفاده (برای خنک کردن کمپرسور)
  • تله های رطوبت، فیلترهایی برای گرد و غبار، روغن، آب و دود (بسته به کیفیت هوای کمپرس شده)
  • بازگرم کننده (برای گرم کردن دوباره هوای خنک شده، برای جلوگیری از مشکلات رطوبتی)
  • طراحی های مختلف میله کشنده (بسته به ماشین یا وانت شما)
  • فیلترهای قوی (برای محیط های گرد و غباری)
  • شروع سرد (برای کارکرد در نواحی سرد)
  • جرقه گیر (مطلب زیر را بخوانید)
  • فلکه مسدود کننده ورودی ها

اگر کمپرسور هوای قابل حمل در محیط های انفجاری یا قابل اشتعال استفاده شود، یک جرقه گیر به اگزوز آن وصل می شود، تا از هر گونه جرقه و شروع آتش جلوگیری شود. این جرقه گیر در بعضی مناطق توسط قانون اجباری هستند (بخصوص در جنگل ها یا پالایشگاه مواد شیمیایی و نفتی).
وقتی کمپرسور هوای قابل حمل در محیط هایی استفاده می شود که گازهای شیمیایی یا قابل اشتعال در هوا وجود دارند (در پالایشگاه های مواد شیمیایی و نفتی)، یک مسدود کننده هوای ورودی نیاز است.

این شانس وجود دارد که موتورهای دیزلی گازهای قابل اشتعال را به درون بمکند. گازها درون موتور دیزل شعله ور خواهند شد و آن را غیر قابل خاموش شدن می کنند. یا ممکن است “دیوانه شود” و شروع به حرکت سریع و سریع تر نماید. به این دلیل، یک فلکه مسدود کننده در ذخیره هوا نصب می شود (درست پشت فیلتر هوا). این مسدود کننده تامین هوا را در صورت چنین اتفاقی قطع می کند.

قطعات کمپرسور هوای قابل حمل و تعمیر و نگهداری

چون شما از کمپرسورهای قابل حمل در مناطق دور افتاده استفاده می کنید، نیاز دارید که بتوانید به کمپرسور خود اطمینان داشته باشید. تعمیر و نگهداری خوب برای استفاده مداوم از کمپرسور خیلی مهم است.
شاید این ایده خوبی باشد که چند قطعه یدکی در انبار داشته باشید، تا بتوانید وقتی کمپرسور خراب شد در زمان کوتاهی دوباره کار را آغاز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code