کاربرد سنسور فشار, همه مقالات

دستگاه تست کنتور آب و سنسور فشار مناسب آن

برای اندازه گیری میزان سیال جاری در یک مسیر بسته (مانند خط لوله) با سطح مقطع مشخص، از وسایل و تجهیزات گوناگونی میتوان استفاده کرد. در برخی از تجهیزات حجم سیال مستقیما خوانده میشود و در برخی دیگر پس از اندازه‌گیری دبی،سرعت و یا وزن سیال، حجم آن با تقریب خوبی تخمین زده میشود.

آشنایی با کنتور آب و اجزا

به طور استاندارد ، کنتور آب وسیله ای است که برای اندازه گیری و نشان دادن حجم آب عبوری از یک مسیر به کار میرود. با توجه به این تعریف میتوان قسمت های تشکیل دهنده ی کنتور را به سه بخش اصلی تقسیم کرد:

  • اندازه گیرنده
  • شمارنده
  • نمایش دهنده

زمانی این اندازه گیری به درستی انجام میشود که از صحت کنتور آب اطمینان حاصل شود.

 

تست کنتور آب و سنسور فشار مناسب آن

روشهای مختلفی برای تست کنتور آب وجود دارد که از جمله آنها می توان به دستگاه تست کنتور آب به روش وکیوم اشاره کرد. شرکت های فعال در زمینه صنعت آب و فاضلاب اکثرا از روش وکیوم به منظور تست کنتور آب استفاده می کنند.
در روش وکیوم، به منظور تست نشتی کنتور، هوای درون کنتور تا 0.8- بار مکیده میشود . در صورتیکه فشار خلاء به این مقدار نرسد (کمتر از این مقدار باشد،به طور مثال 0.4- بار) به معنای وجود نشتی در کنتور و در نتیجه معیوب بودن آن میباشد.

معمولا در دستگاه های تست کنتور آب از سنسورهای فشار خلاء 1-… 0 بار و 0…1- بار جهت اندازه گیری فشار خلاء و کنترل آن استفاده می شود.

 

دستگاه تست عملکرد کنتور آب

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code