لوازم جانبی سنسور فشار, همه مقالات

آشنایی با کابل شیلددار (دلیل استفاده از این نوع کابل)

کابل شیلددار به کابلی گفته می شود که شامل لایه محافظ داخلی باشد. هدف از شیلددار کردن کابل ها محافظت اطلاعات جاری در کابل ها در برابر تداخلات الکتریکی و مکانیکی است.

کابل های ابزار دقیق برای انتقال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال در صنعت استفاده می شوند و اگر این کابل ها شیلددار نباشند وقتی که در مجاورت کابل های پاور و یا نویز های الکتریکی قرار گیرند، نمی توانند پارامترهای صحیح را منتقل کنند و سیگنال های دریافتی ممکن است دارای خطا و اعوجاج باشد. در صورت به کارگیری اسکرین (شیلد)، مدار انتقال در برابر تداخلات مغناطیسی بیرونی محافظت میشود .

اصلی ترین دلیل استفاده از کابل های شیلددار، جلوگیری از میدان مغناطیسی به وجود آمده می باشد. این شیلد به عنوان یک سپر دفاعی عمل میکند و مقدار نویز را به حداقل و یا به طور کامل از بین می برد.
این نوع کابل ها برای اتصال اجزاء دستگاه های مورد استفاده در خطوط تولید ، شامل مبدل ها و ماشین افزار و تجهیزات حمل و نقل مکانیکی مناسب هستند .

 

Shielded Cable

موارد استفاده شیلد در کابل های قدرت:

در سیستم برق رسانی فشار متوسط و فشار قوی (بالای 2000 ولت) نیز از یک لایه شیلد آلومینیوم یا از یک لایه هادی پلیمیری نیز استفاده میشود.

اگر یک کابل فشار قوی بدون شیلد با زمین برخورد داشته باشد باعث ایجاد میدان الکترواستاتیک در آن نقطه میشود این میتواند در نتیجه باعث تخلیه کرونا و ایجاد شوک الکتریکی از طریق عایق شود.

استفاده از شیلد در کابل های قدرت و نصب آن در انتهای سیستم ارتینگ (تخیله) میتواند باعث جلوگیری از شوک احتمالی در جریان به وجود آمده باشد.
این کار راه حل بسیار مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی برق به وجود آمده است.

آزمایشات نشان داده است که استفاده از شیلد در کابل های فشار قوی به دلیل طولانی بودن طول مسیر باعث پارگی میشود و استفاده از آنها نوعی ریسک به شمار می آید،به همین دلیل استفاده از شیلد تا کابل های 20 کیلو ولت پیشنهاد میشود.

برگرفته از : http://wire-and-cable-sale.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code