نکات نصب سنسور, همه مقالات

اتصال صحیح سنسور فشار به سیستم ارتینگ

استفاده از سيستم ارتینگ استاندارد و حفاظت از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی امری بسيار مهم و ضروري است. با افزايش استفاده از سيستم هاي ديجيتالي بسیار حساس، بازنگري در طراحي، نصب و نگهداري از سيستمهاي ارتینگ حفاظتی، بسیار الزامی است.

 

سیستم ارتینگ سنسور فشار

در هنگام نصب سنسور فشار، جهت محافظت از مدارهای الکترونیکی داخل سنسور در برابر هر گونه نویز و اختلالات الکتریکی حتما باید از کابل های شیلد دار حداقل 3 یا 4 رشته ای استفاده نمود. نوع شیلد می تواند از نوع مس یا دیگر فلزات رسانا به خصوص آلومینیوم باشد. یک سمت شیلد (سمت کانکشن الکتریکی) باید به صورت اتصال باز باشد (به هیچ قسمتی متصل نباشد) و به هیچ وجه به سنسور متصل نشود و سمت دیگر شیلد باید مستقیما به سیستم ارتینگ استاندارد یا سیستم ارتینگ مرکزی (چاه ارت) متصل گردد.
همچنین پایه ارت سنسور فشار نیز باید به صورت کاملا مستقل و جداگانه به سیستم ارتینگ استاندارد یا سیستم ارتینگ مرکزی (چاه ارت) متصل گردد.

نکته نصب شیلد

توجه داشته باشید به هیچ عنوان شیلد نباید به پایه ارت سنسور متصل شود. اگر اشتباها یک سر شیلد به پایه ارت سنسور متصل شود و سپس سر دیگر شیلد و پایه ارت سنسور هر دو به سیستم ارتینگ مرکزی متصل شوند باعث به وجود آمدن جریان گردابی خواهد شد و در واقع منجر به خارج شدن شیلد از مدار و از دست رفتن خاصیت آن خواهد شد.

در کاربرد های صنعتی الزاما باید کلیه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی اعم از سنسور فشار، موتور های الکتریکی، اینورتر (درایو)، PLC ، مبدل ها و منابع تغذیه و غیر به صورت مجزا به سیستم ارتینگ مرکزی متصل گردند.

 

نکته اتصال پایه ارت

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان پایه ارت تجهیزات مختلف را نباید با یکدیگر سری (متصل) کرد، این بدین معنی است که پایه ارت یک تجهیز نباید ابتدا به پایه ارت یک تجهیز دیگر متصل و سپس به سیستم ارتینگ مرکزی وصل شود. این کار باعث می شود که اگر یکی از تجهیزات دچار مشکل شد دیگر تجهیزات نیز تحت تاثیر قرار گرفته و دچار مشکل شوند. در واقع هر کدام از تجهیزات باید به صورت مجزا به سیستم ارتینگ مرکزی متصل شوند.

 

نکته سیستم ارت در تابلو برق

توجه داشته باشید که پیچ و مهره ها و لولا ها و اتصالات به هیچ عنوان به خوبی وظیفه انتقال ارت را انجام نمی دهند بنابراین به طور مثال باید در تابلو های برق حتی برای پایه و درِ تابلو ارت مجزا در نظر گرفته شود و بهتر است سیم ارت به آن قسمت ها جوش داده شود. براي جوش دادن قطعات مسي به يكديگر می توانید ترجیحا از جوش برنج يا نقره استفاده کنید و در صورت عدم دسترسي به اين نوع از جوش ها از جوش (Cad weld) نیز می توانید استفاده نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code