نکات نصب سنسور, همه مقالات

رفع مشکلات یک مبدل فشار

مبدل های فشار امروزی سخت جان تر و قابل اطمینان تر از قبل هستند. آن ها از سازه فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و محافظت بالایی در برابر فشار بیش از حد ارائه می دهند، خطا ها را بهبود می بخشند، و جهت دهی ناچیز و تاثیرات لرزشی فراهم می کنند. آن ها برای استفاده طولانی مدت حتی در محیط های سخت دمایی، رطوبتی و لرزشی مناسب هستند.

متاسفانه، گاهی اوقات نصب مبدل فشار به مشکل بر می خورد. مشکلات رایج شامل موارد زیر است:

  • سیم کشی نامناسب
  • اتصال پلاریته نادرست
  • اتصال کوتاه
  • منبع الکتریکی نامناسب
  • زمین های چندگانه
  • مسائل کارکردی سیستمی
  • مشکل مربوط به مبدل فشار

با وجود این مسائل، فنون ساده حل مسئله ایی وجود دارد که مشخص می کند مبدل فشار کار خواهد کرد یا نه.

پیش فرض های عیب یابی

این راهنمایی ها در عیب یابی فرض های خاصی را متصور می شوند. فرض اولیه این است که تکنسین این کار آموزش دیده است، به منبع برقی 24 VDC دسترسی دارد، و می داند چگونه از یک مولتی متر دیجیتال برای اندازه گیری ولتاژ، جریان و مقاومت استفاده کند. همچنین فرض شده تکنسین می داند بهترین و امن ترین روش برای تست هر نوع مبدل را می داند، که جدا کردن آن به طور کامل از خط لوله و مدار کنترل است.

حل مشکل یک مبدل فشار سه سیمی جدا شده از یک خط لوله

یک مبدل سه سیمی خروجی ولتاژ رایج ترین مبدل ولتاژی است و راحت ترین آن ها برای رفع مشکل است. به احتمال فراوان، مشکل برای این نوع دستگاه یا عدم وجود سیگنال است، یا سیگنال از آن چیزی که هست متفاوت نشان داده می شود.

بعد از اینکه مبدل از خط لوله و مدار کنترل جدا شد، تکنسین باید تمام پایانه ها را برای تست کردن مشخص کند (که می توان آن را در دستورالعمل کاربری مدل پیدا کرد). وقتی که پیکربندی پایانه مشخص شد، تکنسین می تواند برق را به دستگاه وصل کند و با استفاده از قرار دادن پراب + ولت متر بر روی سیگنال + و بر عکس چک کند که آیا مبدل به طور صحیح کار می کند. اگر نوشته دستگاه همان بود که انتظار می رفت، پس مبدل قابل کاربری می باشد.

حل مشکل مبدل سه سیمی متصل به خط لوله

اول مطمئن شویدکه منبع انرژی 24+ VDC به + مبدل و منبع برق 24- VDC به مشترک آن وصل است. سپس سیم را که از سیگنال + مبدل به مدار کنترل وصل است قطع کنید. حالا پراب ولت متر + را به + مبدل و – ولت متر را به مشترک وصل کنید. بدون اعمال فشار، سنسور باید همان خروجی ولتاژ که در دیتا شیت دستگاه آمده است را ارائه دهد، مثلا 0.1 VDC. اگر چنین باشد، مبدل کارکردسالم دارد. با این حال، یک چک کردن دیگر ضروری است.

حل مشکل یک مبدل 4 سیمی باز شده از خط لوله

وقتی دستگاه از خط لوله و مدار کنترل باز شد و پیکربندی پایانه مشخص شد، تکنسین می تواند دستگاه را با متصل کردن 24+ VDC به +مبدل و 24- VDC به – مبدل برق دهی کند. وقتی که ولت متر به سیگنال صحیح وصل شد، و فشاری وارد نیامد، ولت متر باید برابر سیگنال آنالوگ باشد که در شرایط فشار وارد شده صفر باشد.

حل مشکل مبدل 4 سیمی متصل به یک خط لوله

وقتی مبدل به خط لوله و مدار کنترل وصل است، سیمی را که از سیگنال + به مدار کنترل می گذرد قطع کنید. بعد سرب های ولت متر دیجیتال را بر روی سیگنال های مشابه مبدل قرار دهید. اگر مبدل خروجی ولتاژ را همان طور که بر روی دیتا شیت می باشد ارائه داد پس مبدل با یک اخطار قابل استفاده و کاربری است. اگر 0.0 VDC است هنوز مشخص نیست که مبدل قابل استفاده هست یا خیر.

حل مشکل مبدل 20-4 میلی آمپر که از خط لوله جدا شده است.

این فرآیند از مورد قبلی کمی پیچیده تر است، چون تنها وسیله ایی که به طور مستقیم جریان را اندازه گیری می کند یک متر آنالوگ (مولتی متر) است. وقتی به مبدل برق وصل شد، 20-4 میلی آمپر از پایانه – مبدل که به سرب + میلی آمپ متر (آمپرسنج) دیجیتال وصل است جریان می یابد. پراب – ولت متر آنالوگ سپس به پراب – پایانه منبع برق 24 VDC وصل می شود. ولتاژی که در مقاومت داخلی ایجاد می شود به مقدار میلی آمپ تبدیل می شود و بر روی صفحه نمایشگر متر نشان داده می شود. اگر بر روی میلی آمپ بدون فشار اعمال شده عدد 4 نوشته شده باشد دستگاه قابل کاربری می باشد.

حل مشکل مبدل 20-4 میلی آمپر

وقتی مبدل به خط لوله و مدار کنترل متصل است، منبع برق 24 VDC را به سیم قرمز مبدل وصل کنید. سپس، سیمی را که از مبدل به مدار کنترل متصل است جدا کنید و پراب + میلی آمپ دیجیتال را به سیم مشکی وصل کنید. حالا پراب – از میلی آمپ را به پرابی که به مدار کنترل می رود متصل کنید. اگر مبدل خروجی سیگنال عدد 4 را نشان دهد، بدون هیچ فشاری، پس سنسور قابل استفاده و عملیاتی است.

بیشتر بخوانید: مشاهده محصولات Proximity sensor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code